Profit de ocazie, să vă zic de profit

În perioadele acestea în care populismul își face de cap prin lume, cel mai trist lucru este acela că profită de teme puternice, grave, din societate. Teme pe care, tratându-le populist, le duce în derizoriu.
Uite, tema dublului standard la alimente. Aici nu e vorba doar de standard în sine. Ok, există un standard pentru UE mai din vest și altul pentru UE mai din est… dar stați liniștiți, că e jale mare și la acele alimente. Nu otrava din ele ne este nouă pusă, iar lor nu. Otravă e peste tot.
Marea dramă cu dublul standard este calitatea – însă faptul că sunt puși în alimente aditivi care mai de care mai dăunători… aia e peste tot.

Așadar, legat de dublul standard în felul acesta, nu mă interesează atât faptul că îmi pune o alună calitativ inferioară. Adică nu asta are treabă cu sănătatea. Aici e vorba de profit și de marea măgărie pe care firmele mari o fac cu fraierii de la periferie: dă-i, mă, dracu, le băgăm orice pe gât, că ăia înghit. De ce înghițim? Pentru că suntem fermecați încă de marota consumului: wow, uite suc de-ăla, uite ciocolată de-aia… vreau, vreau, vreau!
Eh, adevărul este că nu e ciocolată „de-aia”. Nu e ca la ei. Nu că acolo nu ar fi tot plină de rahaturi. Asta zic. Ideea e că aici firmele acestea fac și mai mult profit.
De-aici vine marea tristețe: adică, bă, după ce că aveți prețuri nesimțite, vreți și profitul mai mare băgând ingrediente de slabă calitate?

N-am auzit până acum vreo țară de-asta unde a înflorit populismul, cum e țara lui Livache, să dea în judecată o astfel de firmă mare și să îi ia banii. Normal că se poate, e reclamă mincinoasă la mijloc: tu zici că vinzi un produs, dar vinzi altul, de fapt.
Cum ziceam: populismul dăunează grav societății.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat