Elevii ca o turmă de foi

Consiliul Național al Elevilor continuă campania #FoaiaGoală și la simularea de Bacalaureat. Nicio notă nu poate fi trecută în catalog fără acordul elevului. Astfel, prin foile goale, elevii vor să atragă atenția asupra problemelor din sistem.
Cred că elevii pun o întrebare fundamentală: ce evaluăm?
Mai exact, cu alte cuvinte: ce facem, domne, noi aici? Verificăm dacă putem să băgăm în cap niște lucruri, dacă avem capacitatea de a reține?
Sau evaluăm niște competențe dobândite?
Aceste întrebări, zic eu, ar trebui să facă parte dintr-un examen de evaluare pe care să-l dea tovarășa Abramburica cu toți ceilalți din minister și cu toți cei care și-au așezat fundurile pe scaunele de la Educație.
Întrebările elevilor sunt legitime: domnilor, știți ce facem aici? Știți încotro mergem? Aveți un profil al absolventului? Un profil al elevului în clasa a 7-a, în clasa a 8-a, în clasa a 12-a?
Nu, nu răspundeți, că știm că nu aveți. Dacă îl aveați sigur ni l-ați fi arătat și nouă, plus că nu ar mai fi arătat totul a dezastru.
În funcție de toate acestea ne-am da și noi seama dacă evaluările sau bacalaureatul au vreun sens, dacă spun ceva despre acești copii, dacă s-au pregătit pentru ceva sau doar pentru a împușca niște note.
Ce vedem în jur, la copiii noștri? Niște roboței care rezolvă și tot rezolvă probleme, care exersează după anumite culegeri… urmărind să ia note mari pe baza acestor cunoștințe. Practic sunt ca niște oameni care fac rebus sau integrame. Chestii neconectate cu nimic. E ca și cum ai juca un joc.
Mă rog, nasol e că la mijloc se joacă viitorul unor tineri și, în final, al unei țări. Dar, hei, cine suntem noi să punem întrebări?
Copii, #FoaiaGoală! Mai goală ca mințile lor.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat
Dezvoltare web