Omega 3 și sănătatea creierului

Sunt multe motive pentru care creierul nostru poate să dea rateuri. Astăzi vreau să vorbim despre un motiv care are legătură cu un deficit de acizi grași Omega-3. Vorbim, așadar despre niște acizi grași esențiali care se numesc așa, esențiali, tocmai pentru că nu-i putem sintetiza de capul nostru și nu-i putem obține decât din surse alimentare. Am mai vorbit într-un episod din sezonul trecut despre grăsimi bune și grăsimi rele. Tot în sezonul trecut am vorbit și despre surse vegetale de grăsimi și despre raportul optim Omega 6/Omega 3 din uleiurile vegetale — nu mai reiau.

 

 

Referințe:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4872453/ (Meta-analysis and meta-regression of omega-3 polyunsaturated fatty acid supplementation for major depressive disorder)

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/should-you-be-taking-an-omega-3-supplement

https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2702216 (Association of Use of Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acids With Changes in Severity of Anxiety Symptoms A Systematic Review and Meta-analysis)

https://raportuldegarda.ro/articol/ce-spun-studiile-omega-3/

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat
Dezvoltare web