Deficiențe nutriționale care ne predispun la kilograme în plus

Astăzi vom vorbi despre două probleme pe care ne-am obișnuit să le tratăm separat: obezitatea și deficiențele nutriționale. Fenomenul a fost numit în literatura de specialitate, pe bună dreptate, un paradox, întrucât ne așteptăm ca un exces alimentar să ducă și la un exces de nutrienți, nicidecum la carențe. În realitate, însă, cele două fenomene vin din ce în ce mai des la pachet și se condiționează reciproc.

Explic. Nu e vorba doar de faptul că foarte mulți oameni acumulează kilograme în plus mâncând calorii goale, alimente procesate, pline de zaharuri și grase, dar sărace în alți nutrienți importanți.
Uneori, ne spun experții, deficiențele nutriționale din copilărie îi predispun pe oameni la obezitate, boli de inimă și diabet mai târziu în viață.
Deficiențele nutriționale pot schimba fiziologia unei persoane astfel încât să-i crească șansele să devină obez mai târziu. Cercul vicios revine atunci când persoana care a acumulat kilograme în plus își propune să slăbească urmând tot felul de diete prost planificate, găsite pe internet sau recomandate de prieteni, rude ori ”influenceri” care garantează miracole peste noapte. Nu mai zic de nutriționiștii sau chiar medicii care aplică același regim alimentar indiferent de persoana care apelează la ei. Îi știți probabil, sunt cei care au deja meniurile scoase la imprimantă, le luați când ieșiți din cabinet.

Important de reținut: anumite deficiențe pot predispune la îngrășare. Acest lucru trebuie înțeles nu doar de către persoanele care se străduiesc să slăbească, ci și de părinții copiilor cu kilograme în plus sau obezi. Dacă doar îi puneți la dietă fără să mergeți cu ei la analize și să verificați dacă nu cumva suferă de o deficiență, există posibilitatea să le faceți mai mult rău decât bine, mai ales dacă prin dieta aleasă deficiența respectivă se agravează.

Studiile arătă că deficiențele de vitamina D (despre care am mai vorbit aici), precum și carențele de magneziu și de serotonină, sunt frecvente în cazul persoanelor obeze. Serotonina nu o puteți lua direct din mâncare, însă, despre cum putem face rost de triptofan ușor, un precursor al serotoninei, v-am mai spus: mâncați cât mai des legume de culoare verde închis, leguminoase, semințe și nuci. Ce să vezi, tot acestea au și mult magneziu.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat