Preparate nutritive și delicioase

Citim studii, recomandări, ascultăm podcasturi, ne uităm la emisiuni și vloguri, însă în cele din urmă ajungem în bucătărie, ne uităm în frigider și ne apucăm de treabă! Și știu, nu e atât de ușor pe cât am vrea să credem să transformăm teoria în mese care să bifeze tot ce ne-am dori să bifeze. Să aibă și proteine, și suficienți nutrienți, să fie și colorate, și sărace în grăsimi saturate și să mai aibă și gust bun.

Și pentru că lumea îmi spune: rețete, dă-ne rețete, deși e plin de rețete peste tot, astăzi am zis să vă spun câteva dintre cele mai gustoase și nutritive preparate cu care mă asigur că teoria nu rămâne teorie. Începem cu ceva ce mâncăm de regulă dimineață, de dragul convenției. Ovăzul e baza aici. V-am spus că face bine la ficat, eu îl prefer sub forma unui terci, cum îi zicem noi, cu lapte vegetal – tot de ovăz, o lingură de semințe de in măcinate (care scad tensiunea arterială), semințe de mai multe feluri, o linguriță de pudră de cacao, care are proprietăți anti-inflamatorii și goji. Puteți pune și fructe de pădure, dar mie combinația îmi place mai mult fără, iar fructele de pădure merg după trei ore ca gustare.

Îmi place să am cel puțin o masă caldă pe zi, așadar vă recomand, de pildă, un chilli cu 2-3 tipuri de fasole (roșie, neagră și albă), într-un sos cu ceapă roșie, usturoi, ardei gras, roșii, chili, piper, scorțișoară, chimen și – un secret pe care l-am aflat și eu de curând, o pătrățică-două de ciocolată neagră. Chilli-ul îl puteți mânca cu niște cartofi dulci la cuptor sau într-o lipie de porumb, dacă sunteți fan mâncare mexicană.

Apoi, ar fi supele-cremă, nu trece zi fără să mănânc așa ceva. De legume, de ciuperci, de roșii, de linte, de mazăre, în fiecare zi alta, sunt sute de combinații. Iar dacă aveți o mașină de gătit care să vă ghideze pas cu pas, deci, cu sistem antiprost, eu am una de care sunt foarte mulțumit, salatele ies senzaționale. Îmi place la nebunie salata de broccoli. Dar de curând am descoperit și altele geniale, cum ar fi cea de lobodă.

Apoi, pastele sunt preferatele mele. Și le fac în tot felul de combinații, trebuie să dați drumul la imaginație. Atenție, e vorba de paste integrale, iar eu le prefer pe cele fără gluten, pentru că de la gluten vin multe dintre problemele de sănătate. Orezul integral e iarăși un preparat excelent pentru sănătate, merge și el cu legume.
Nu e așa complicat. vă trebuie doar ingrediente sănătoase și imaginație! Baftă!

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat