De unde ar trebui să ne luăm proteinele?

Nu ne ajută să vorbim despre proteine, carbohidrați și grăsimi la modul abstract, ci despre ce mâncăm ca să facem rost de ele. O dietă bazată pe carne este, desigur, bogată în proteine, însă – așa cum ne atrag atenția și cercetătorii de la Facultatea de Medicină Harvard, este totodată bogată și în lucruri care ne pot dăuna pe termen lung. Vedeți, aici e cheia și asta ignoră cei mai mulți oameni. Sigur că o friptură nu-ți face rău, n-are cum. Dar două fripturi în fiecare zi, plus grătar în weekend cu prietenii, plus fast-food la greu, timp de douăzeci de ani, ei bine, asta te face un candidat sigur pentru toate bolile despre care se vorbește zilele astea. Boli de care suferă, după vârsta de 40, 50 de ani, cei mai mulți oameni care se hrănesc prost și ajung prin spitale și la mâna industriei Pharma, care-i așteaptă cu brațele deschise.

La începutul acestui an, jurnalul de medicină Harvard a prezentat rezultatele unui studiu care a urmărit timp de 18 ani, 70.000 de japonezi, femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 45 și 74 de ani. Studiul a arătat că înlocuirea alimentelor de origine animală cu surse vegetale de proteine s-a corelat cu un risc redus de a muri din cauza bolilor cardiovasculare sau a cancerului.

Desigur, e mult mai simplu să obții date concludente pe această temă în Japonia unde oamenii sunt obișnuiți să consume leguminoase pentru proteine. Iar atunci când consumă carne, aleg peștele. Nu întâmplător găsim acolo tot felul de alimente din soia, precum tofu, edamame, natto, miso sau tempeh. Soia a fost un aliment la îndemână pentru ei și au fost creativi, nu s-au rezumat la a mânca boabe.

Și eram nemulțumiți înainte de 89 că ne dădea nea Nicu salam cu soia… Faptul că leguminoasele sunt pline de proteine și au o textură aparte le face ideale pentru a înlocui carnea. Soia a fost pentru multă vreme vedeta, însă în ultimii ani, piața alternativelor vegetale la carne și-a îndreptat tot mai mult atenția spre mazăre și asta pentru că: reprezintă o sursă excelentă de proteine, conținând toți aminoazicii esențiali, dar și multă vitamina C, K, A și magneziu. Mazărea este o cultură benefică pentru sol și mediu și 3. Și… este versatilă, atât de versatilă încât se poate folosi în lapte vegetal, înghețată sau burgeri.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat