Ceaiul și longevitatea

Am zis să vorbim astăzi despre a doua cea mai populară băutură din lume după apă. Ceaiul. Ca idee, a treia este berea, despre care sunt convins că vrem să auzim numai lucruri bune și despre care vom vorbi într-o rubrică viitoare. Vreau să clarific că vom vorbi despre beneficiile plantei numite „ceai”, din frunzele căreia se prepară ceaiul negru, verde și alb. Nu pentru că infuziile din plante precum mentă, mușețel sau sunătoare nu ar fi și ele sănătoase, ci pentru că efectele consumului de ceai verde asupra sănătății au fost mai intens studiate.

Ceaiul alb și cel verde sunt mai puțin procesate decât cel negru, ceaiul alb fiind preparat din frunzele tinere, iar cel verde din frunzele mature. Până acum studiile in vitro au arătat că atât ceaiul alb, cât și cel verde, protejează împotriva deteriorării ADN-ului, reducând riscul mutațiilor care pot duce la cancer. Acest efect s-ar părea că se datorează conținutului mare de polifenoli, niște substanțe care acționează ca niște antioxidanți, luptându-se cu radicalii liberi.

Un studiu publicat la începutul acestui an în Jurnalul European de Cardiologie Preventivă a analizat efectele consumului regulat de ceai verde la peste 100,000 de oameni, pe o durată medie de 7 ani și a concluzionat că aceia care consumă minimum 3 căni de ceai pe zi trăiesc în medie cu 15 luni mai mult decât ceilalți și că au cu 20% mai puține șanse să dezvolte probleme cardiovasculare sau să sufere un atac vascular cerebral.

Alte studii au pus în legătură consumul regulat de ceai verde cu un risc redus de a dezvolta Alzheimer, întrucât acesta ar proteja celulele creierului. Un alt beneficiu e legat de sănătatea orală. Ceaiul verde împiedică formarea plăcii bacteriene, apariția infecțiilor și a respirației urât mirositoare. De aceea, probabil, a și fost asociat cu un risc redus de pierdere a dinților.

Pentru maximum de beneficii, nu adăugați lapte, zahăr, îndulcitori sau arome pentru că toate acestea distrug polifenolii. Încercați să-l consumați cât mai simplu, iar dacă vreți musai să adăugați ceva pentru aromă, adăugați lămâie, scorțișoară sau vanilie. Vanilie, nu zahăr vanilinat, da? Și încercați să vă asigurați că e un ceai de calitate, nu orice ambalaj pe care scrie ceai e ok. ba, chiar destul de puține sunt, poate vom avea timp să vorbim și despre asta într-o zi.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat