„Al doilea creier”

Am vorbit aici despre importanța fibrelor din alimentație. E important să înțelegem ce se întâmplă în intestinele noastre. Pentru că tot suntem mai atenți în ultima vreme la sistemul nostru imunitar, ei bine, să ținem cont că 70% din celulele acestui sistem se află în intestine. Nu degeaba această parte a corpului nostru, care conține aproape 100 de milioane de neuroni și zeci de mii de miliarde de microorganisme diferite (bacterii, ciuperci și viruși), se mai numește și „al doilea creier”.

Știu, veți spune că mulți se poartă de parcă nu ar avea nici măcar unul. În realitate, doar îl neglijează. Așa cum fac și cu așa-numitul al doilea creier din intestine care are un mod complex de a comunica cu creierul nostru și de a ne schimba inclusiv starea de spirit. Nu suntem noi când ne e foame, nu, spune reclama la o chestie foarte nesănătoasă!

Emeran Mayer, profesor de psihologie, psihiatrie și științe comportamentale în cadrul Școlii de Medicină a Universității din California, spune că acest sistem este mult prea complicat pentru a crede că ac evoluat astfel doar pentru a dirija mișcările din colon. Cercetătorii au arătat deja că o parte din neurotransmițători duc informații de la intestin către creier, și nu doar invers, cum s-a crezut multă vreme. Aceste descoperiri i-au determinat pe oamenii de știință să afirme că în următorii ani, psihiatria va trebui să își extindă tratamentele și către cel de-al doilea creier.

Stați, să vedeți când se va ajunge mai jos, la al treilea creier, pe care bărbații îl folosesc cel mai des! Alții au intuit legătura aceasta dinaintea descoperirilor științifice. Dacă în Occident locul emoțiilor este inima, în Japonia este stomacul (hara). Prietenii apropiați ai unui om nu sunt de suflet, ca la noi, ci ai centrului stomacului, iar o decizie importantă se ia nu în funcție de ce zice inima, ci de ce zice stomacul (hara o kimeru). Procesul digestiv este strâns legat în cultura lor de echilibrul emoțional.

Așadar, e bine să alegem o dietă sănătoasă, bogată în fibre, adică alimente de origine vegetală, cât mai puțin procesate industrial. Asta nu înseamnă că nu mâncăm o pizza, o prăjitură, dar aceste răsfățuri ar trebui să fie rare. Ceea ce contează cu adevărat este dieta de zi cu zi, nicidecum ceea ce mâncăm o dată pe lună, la o ocazie specială.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat