Ce greșim în izolare

Deci, cu starea de urgență prelungită, asta e, n-avem ce face, trebuie să mai stăm în casă. Ei bine, foarte mulți oameni au greșit tratând această perioadă scursă până acum ca pe o vacanță. Și trebuie să știți că este foarte important pentru sănătatea noastră să avem o rutină zilnică, chiar dacă nu ieșim din casă. Faptul că nu mai avem rutina de dinainte, să zicem aceea în care ne trezeam la o anumită oră ca să ducem copii la grădiniță sau la școală, nu înseamnă că trebuie să renunțăm la această rutină.

Așadar, e important pentru sănătate să continuați să vă treziți la ore fixe, să introduceți un tip de activitate fizică regulat în programul zilei (dimineața sau după-masa, după cum vă e mai la îndemână, în funcție de ce persoană sunteți) și mai ales mâncați la ore fixe.

Ultimul lucru de care avem nevoie în această perioadă este să creștem dezordinea din viața noastră și să permitem instalarea unor obiceiuri nesănătoase, cum ar fi luarea a tot felul de gustări pe parcursul zilei.
Când spun că avem nevoie de rutine noi nu mă refer la drumurile către frigider și înapoi la birou.

O altă greșeală ușor de făcut în această perioadă este aceea de a spune că nu putem face o activitate fizică dacă nu putem merge la sală sau dacă nu putem practica sportul preferat. Și mai bine nu facem nimic. Așteptăm ca lucrurile să revină la normal.

Nu e în regulă. Pauza asta înseamnă să ieșim din formă, iar ieșirea din formă atrage numai obiceiuri proaste. Riscăm să ne obișnuim cu o viață sedentară. Orice învăț are și un dezvăț, cum spuneau bunicii noștri, iar asta se aplică și la obiceiurile bune. Amintiți-vă cât de greu a fost să faceți din mișcare o rutină!

După cum am mai spus într-o rubrică dedicată activităților fizice, adulții ar trebui să facă cel puțin 150 de minute pe săptămână de exerciții aerobice moderate, ceea ce ar înseamna ceva mai mult de 20 de minute pe zi. Te trezești tot la 6,30, iar în loc să duci copilul bagi 30 de minute de exerciții fizice. Din fericire, avem atât de multe canale youtube dedicate, ale unor specialiști, încât nu e nevoie să ne bazăm pe imaginația noastră. Orice activitate fizică este mai bună decât sedentarismul, inclusiv mersul în jurul blocului, pe care îl putem face dacă ne completăm formularul corect. Puneți-vă în mișcare și creați-vă rutine noi și veți observa că ritmicitatea chiar dă roade. haideți, haideți, jos din pat!

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat

Starea Nației 28 aprilie 2020

Diabolicele

Dezvoltare web