De ce sunt fan broccoli?

Am tot recomandat la această rubrică să consumăm mai mult broccoli. Chiar, de ce credeți că nu vedem la tv reclame la broccoli? Simplu, pentru că mafia broccoli-ului m-a plătit pe mine cu un milion de euro, ca să vă fac să consumați acest aliment! Deci, să vedem ce îl recomandă, de fapt, pe broccoli, și de ce ar trebui să trecem peste blocajul inițial și să găsim metode de a-l introduce cât mai des în alimentația noastră, în salate, tocane, smoothie-uri, ce vrem noi.

Ei bine, consumul acestei legume crucifere, căci așa se cheamă categoria din care face parte, a fost asociat cu mai multe beneficii asupra sănătății – de la prevenirea deteriorării ADN-ului la activarea mecanismelor de autoapărare împotriva agenților patogeni și a poluanților. Substanța despre care se crede că ar fi responsabilă pentru aceste beneficii este sulfurofanul – a cărui producere de către legumele crucifere este similară unei reacții chimice de aprindere.

Din această categorie de legume mai fac parte și varza de Bruxelles, varza noastră, conopida, hreanul și muștarul. Așadar, nu disperați dacă nu găsiți broccoli sau nu-l suportați deloc, aveți alternative. Pe lângă faptul că este un agent anti-cancer promițător, sulfurofanul poate proteja și vederea, poate reduce inflamația alergică nazală și ajuta la o mai bună gestionare a diabetului de tip 2.

În varianta congelată e bine de știut că sulfurofanul nu mai are capacitatea de a se forma întrucât legumele sunt opărite înainte de a fi înghețate tocmai cu scopul dezactivării enzimelor. Acestea conțin însă precursorul și pot continua să producă sulfurofan prin adăugarea unei alte enzime care se găsește în semințele de muștar.

Întrucât găsim astăzi ușor pulbere de semințe de muștar, nu avem decât să o presărăm peste o mâncare de broccoli preparată din legume congelate. Exact același efect îl au și ridichile, hreanul și wasabi, însă cred că este mult mai simplu să ne descurcăm cu o râșniță cu semințe de muștar. De fapt, depinde de gustul fiecăruia și de obișnuințe. Important este că avem posibilitatea de a ne bucura de beneficiile acestei substanțe chiar și atunci când alegem să gătim cu legume crucifere congelate.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat