Cu ce alimentăm sistemul imunitar

Ne-am amintit zilele acestea cu toții că avem un sistem imunitar de protejat. Au apărut firește și mii de sfaturi în acest sens: suplimente cu zinc, suplimente de vitamina c, ceai de echinaceea și lista poate continua. Sigur că putem bea ceai însă e important să înțelegem că nu ne face imuni la această boală și că, în general, lucrurile nu sunt atât de simple în privința modului în care funcționează organismul nostru. Sistemul imunitar nu funcționează doar când suntem bolnavi, când avem febră, el funcționează non-stop.

Primul pas, prima barieră pe care care o punem între noi și agenții patogeni se creează atunci când ne spălăm pe mâini cum trebuie. Recomand în acest sens cartolinele pregătite de Organizația Mondială a Sănătății. Dacă ne uităm cu atenție ne vom da seama că cel mai adesea nu ne spălăm 20 de secunde și nici nu trecem prin toate etapele prezentate acolo. Clinica Mayo din SUA are un slogan pe care ar trebui să-l reținem și noi: cele mai nocive zece surse de contagiune sunt degetele noastre.

Dacă am bifat spălatul pe mâini și dezinfectatul suprafețelor cu care intrăm cel mai des în contact cu soluție pe bază de alcool sau clor, putem trece la discuția despre ce mâncăm. Să începem, de fapt, cu ce nu mâncăm. Nu luăm medicamente antivirale sau antibiotice decât atunci când ne-au fost prescrise de medic. În rest, ne ghidăm după aceleași principii de bun simț ca și până acum: multe fructe și legume, leguminoase, și multe alimente integrale. Un studiu publicat în 2014 arăta că o dietă bogată în fructe, legume, nuci, semințe și cereale integrale reduce inflamația sistemică din organism.

Practic, aceeași dietă care ne reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare, diabet și anumite forme de cancer, adică acele boli care ne predispun la complicații în cazul infecției cu noul coronavirus, ne ajută și să ne luptăm mai bine cu virusul. De-aia tot spun că, în timp, suntem ceea ce mâncăm. În funcție de cum avem grijă de corpul nostru zi de zi, an de an, nu cu mâncat și băut ca sparții și apoi cu diete care ne distrug sănătatea, rezistăm sau nu la boli.

De reținut că proteinele sunt esențiale pentru un sistem imunitar puternic. Într-o dietă bazată pe fructe și legume, leguminoasele furnizează proteinele: zilnic ar trebui să consumăm fasole, mazăre și celelalte despre care tot vorbim aici.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat