Alimente neperisabile sănătoase

Știm deja că e important să evităm zonele aglomerate zilele acestea, iar asta include să mergem mai rar la cumpărături decât o făceam înainte.

Nu mergem zilnic pentru o pâine, așadar, ci cumpărăm, să zicem o dată pe săptămână, alimente care să ne ajungă… o săptămână, nu 2-3 luni! E clar că nu putem lua pe o perioadă mai lungă alimente care nu țin foarte mult, așadar e cazul să ne orientăm către acelea care au o perioadă de valabilitate mai mare. Și nu mă refer aici la pateuri, chipsuri și napolitane! Că unii vor ieși foarte pufoși din perioada asta și, din păcate, cu mari probleme de sănătate. Chipsurile rezistă pentru că sunt pline de tot felul de conservanți, însă nu ne hrănesc. Sunt calorii goale.

Ca să ne hrănim adecvat în această perioadă putem alege leguminoase boabe, despre care am mai vorbit aici: linte, năut, fasole, soia, mazăre. Sunt o sursă excelentă de proteine, fier, zinc, fibre și potasiu și sunt ideale pentru a înlocui mesele cu carne. Dacă ne pasă și de buget le putem alege în forma uscată, iar nu la conservă (chiar dacă așa sunt mai ușor de gătit). De multe ori alegem varianta la conservă din comoditate, însă ne putem ușura treaba fierbând o cantitate mai mare odată și depozitând ce nu gătim ziua respectivă în congelator.

Foarte utile în această perioadă pot fi și cerealele integrale: orez brun, paste din grâu integral, ovăz, hrișca, ovăzul, orzul. Alte alimente neperisabile despre care am mai vorbit în rubrica aceasta sunt nucile și semințele pe care le puteți consuma ca gustări sau introduce în tot felul de rețete. Studiul O.M.S. „Povara Globală a Boliilor” a calculat că lipsa consumului de nuci și semințe este al treilea factor de risc alimentar care poate cauza mortalitate prematură la nivel mondial, așadar e bună ocazie să începeți să vă împrieteniți cu ele. Dacă nu vă plac ca gustări folosiți un blender pentru a le transforma în sosuri cremoase, paste tartinabile, sau chiar lapte vegetal.

Nu trebuie să renunțăm nici la fructe și legume doar pentru că nu mai avem acces la ele proaspete. Sunt la fel de nutritive și congelate, așadar folosiți cu încredere pungile din congelator.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat