Ce nu știe Dana Budeanu despre fasole (I)

Nu vă supărați, pot interveni și eu în disputa asta cu fasolea? Că atâtea vânturi și-au dat unii în ultima perioadă… Am înțeles de la o doamnă influencer de mare succes în rândul anafabeților funcțional că dacă mănânci fasole dispare prințesa din tine. Dragă, îmi pare rău să-ți spun, dar e taman invers. Adică, prințesa dispare mai repede tocmai atunci când nu consumă fasole. Cam asta spun studiile.

Inclusiv Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură are o listă de 10 motive pentru care ar trebui să consumăm mai des leguminoase: au conținut redus de grăsimi și de sodiu, sunt o sursă excelentă de fier, proteine, potasiu, folați și fibre, au indice glicemic scăzut, nu conțin colesterol și nici gluten.

Sfatul meu e așadar să-i ascultăm pe specialiști, în dauna inteligentelor planetei care se dau pe net și spun doar prostii. Printre țările europene care au cel mai mare consum de leguminoase se numără cele mediteraneene – unde consumul per capita este undeva între 8 și 23 de grame pe zi. Țările din nordul Europei consumă mai puțin, în medie 5 grame pe zi de leguminoase. Interesant este că în doar 3 țări – Spania, Franța și Marea Britanie – se concentrează 60% din consumul european de leguminoase. În România nu știm exact cum stă treaba – asta e problema cu România, e în întuneric, nu există date și studii despre nimic. Știm însă că obiceiurile sănătoase ale bunicilor noștri care găteau fasole sau mazăre miercurea și vinerea și mai des în perioadele de post nu s-au transmis la generațiile următoare. Preferăm să facem glumițe fâsâite decât să ne documentăm în privința beneficiilor pe care le au legumoniasele pentru sănătate și să începem să le introducem cât mai des în mesele noastre.

Cele mai cunoscute leguminoase sunt fasolea, lintea, mazărea, soia și năutul. Lista beneficiilor e lungă. Majoritatea leguminoaselor conțin fitochimicale care protejează împotriva bolilor cardiovasculare, a diabetului și a inflamațiilor. Alte proprietăți farmacologice cunoscute sunt: efectul antioxidant, hepatoprotector, hipotensiv și ar mai fi vorba și de prevenirea îmbătrânirii și distrugerii ADN-ului. Dar mai povestim și mâine!

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat