Despre plante și grăsimi (I)

Gata, v-ați făcut analizele? Păi, ce-am stabilit împreună? Ne facem analizele, vedem cum stăm, ne lămurim cu nivelul colesterolului rău și acționăm în consecință. Iar dacă aveți probleme, cum am avut și eu – eram cu LDL-ul undeva peste 250 acum vreo patru ani, între timp am coborât – umblând doar la alimentație – la limita recomandată de medici, ei bine, dacă aveți probleme, atunci trebuie să umblați la stilul de alimentație. Și specialiștii recomandă aici o dietă bazată pe plante. Ați văzut, și la Globurile de Aur s-a făcut o declarație în acest sens, meniul evenimentului fiind ”plant based”. Așadar, fructe și legume.

Nu doar că ne oferă suficiente proteine încât să nu dezvoltăm vreo deficiență dacă ne bazăm alimentația pe ele, dar mai sunt și pline de grăsimi bune. Și să nu uităm că mergem la sigur în privința colesterolului. Pentru că tot ne uităm în magazine după produse cu un conținut redus de colesterol, e bine de știut că sunt niște alimente cărora nu trebuie să le citim lista de ingrediente (căci nu au decât unul) și pe care le găsim la raionul frumos colorat, cu fructe, legume, nuci și semințe. Doar produsele de origine animală conțin colesterol. Un alt lucru important de știut este acela că organismul uman produce colesterolul necesar pentru a funcționa corect. Da, corpul nostru produce o grămadă de colesterol.

O scuză pe care o folosesc des oamenii pentru a continua să consume multe produse de origine animală este: “aaa, păi eu nu am bani să mănânc avocado pentru grăsimi”. E o discuție aici despre costurile ascunse ale hranei ieftine – fraților, hrana aia foarte ieftină, trei lei burgerul, este ieftină nu pentru că este sănătoasă. Ci dimpotrivă, este ieftină pentru că NU este sănătoasă. Adică, bă, da, e cancer sigur pe termen lung, dar hai, ia-o, că e ieftină!

Trebuie să știm că nu depindem de fructe exotice costisitoare pentru aportul necesar de grăsimi bune. Sunt și alte surse, unele locale chiar, care vin la pachet cu fibre, proteine, vitamine și minerale.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat