Despre plante și grăsimi (II)

Așadar, despre plante și grăsimi. Să luăm nucile. Majoritatea grăsimilor din nuci sunt monosaturate, precum și polinesaturate omega-6 și omega-3 și, foarte important, au un raport bun omega 6 – omega 3 (adică nu abundă în omega 6, principalul motiv pentru care ar trebui să evităm, spre exemplu, omniprezentul ulei de floarea soarelui, dar despre asta vom discuta separat).

Nu poți da greș cu nucile, așa cum nu poți da nici cu semințele. Poți exagera, ce e drept, așa că e bine să avem în plan un pumn zdravăn pe zi, de orice tip ar fi ele. În ce formă vrem, dacă preferăm ca gustare, să ronțăim la ele, dacă nu, măcinate în smoothiuri sau paste tartinabile.

Alte surse importante de acizi grași omega 3 sunt: semințele de in, semințele de cânepă și semințele de chia. Chia? Știu, s-a declanșat o alarmă, “scump, dom’le scump”. Ok, atunci in sau cânepă. Nu sunt scumpe. Altă sursă – algele marine. Spirulina care este o microalgă de culoare verde-albăstrie și pe care o putem folosi și pentru a da o culoare interesantă mâncării, conține și ea la o lingură de pudră 58 de mg de acizi grași omega 3. Ar mai fi o întreagă discuție despre cum peștele e bogat în Omega3 numai în măsura în care are de unde să-l ia, că nu el îl produce, sursa primară de Omega3 în mediile marine fiind microalgele și alte organisme unicelulare. Apoi, ar fi dovleacul, spanacul și alte verdețuri – dacă ni s-a luat de la atâtea nuci, semințe și alge, însă aici vorbim de o cantitate mai mică.

Avantajul este versatilitatea acestor produse. Ele pot fi consumate ca atare, direct, fără eforturi, însă pot fi și introduse în tot felul de mâncăruri delicioase, inclusiv deserturi. Este incredibil câte posibilități ni se deschid și peste ce gusturi dăm dacă ne informăm despre asta. Astfel, nu simțim că ne-am pedepsit în vreun
fel și că nu ne mai bucurăm de viață. Că asta e problema care apare cel mai des, oamenii văd modul sănătos de alimentație ca pe o pedeapsă. Hai, mă, termină cu prostiile, o viață am, tu vrei să îmi iau grăsimile bune din semințe, te-ai dus cu bidonul, ce-ai?

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat