De ce nu slăbiți la sală

De vreo cinci ani, văd în sală, în luna ianuarie, mulți oameni care încearcă să slăbească. Eram unul dintre ei acum 5-6 ani. Peste 120 de kile și multă voință să scap de kilogramele în plus. Mi-a luat vreo trei ani și destule cărți și studii ca să-mi dau seama că mersul la sală are foarte puține în comun cu slăbitul. Sigur că mișcarea e esențială pentru o viață sănătoasă. Dar dacă o faci nu pentru asănătate, ci cu scopul de a slăbi vei renunța, pentru că intervine frustrarea. Ia uite, frate, trag la sală ca idiotul și nu slăbesc. Deci, nu mai merg la sală! Greșit! Mergi la sală, îți face bine la sănătate, dar în același timp, dacă vrei să slăbești, răspunsul e la bucătărie.

Mesajul e important și pentru cei care au copii supraponderali și îi duc la sport. Le fac abonamente, îi duc la înot, la tenis, la baschet și apoi vin să le facă scandal antrenorilor că nu-și fac treaba. Uitați-vă la el, domnule antrenor, nu a slăbit deloc. Să știți că eu nu-l mai aduc dacă nu slăbește. Ia, puiule o cola și hai să mergem la fast-food!

Și acum, un pic de știință: corpul nostru are 3 moduri în care consumă calorii:
1. consumul de energie în starea de repaus (adică ce folosește organismul nostru doar pentru funcțiile de bază – pentru a întreține țesuturile, pentru a putea respira, pentru ca inima să ne bată, ați înțeles ideea – pentru majoritatea oamenilor 60-80% din energia consumată zilnic se duce aici)
2. consumul de energie pentru a digera alimentele (da, consumăm calorii ca să băgăm în noi calorii – procesul digestiv în sine este costisitor din punct de vedere al energiei consumate, cam 10% din totalul energiei consumate zilnic)
3. consumul de energie în exerciții fizice – ei bine, pentru majoritatea oamenilor acest consum ajunge undeva între 10 și 13% din consumul total de energie în cursul unei zile.

Ce nu pricepem este că pe măsură ce creștem efortul fizic, corpul nostru dezvoltă comportamente compensatorii, ne adaptăm fiziologic, dar și comportamental la noul stil de viață pentru a ne asigura că nu se schimbă multe lucruri. Cumva, corpul merge merge în direcția opusă, noi vrem să slăbim, el vrea să se asigure că nu murim de foame curând și că ne păstrăm greutatea.

Concluzia – facem mișcare pentru sănătate. Dieta alimentară este cea care ne reglează greutatea. Baftă!

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat

Om drogat, om sărac

Noaptea culturii române

Dezvoltare web