Tu de unde îți iei fibrele?

Am fost zilele trecute să-mi fac niște analize. Nici nu-mi vine să cred cât de bine arată analizele de sânge, față de cele de acum 3, 4, 5 ani. Practic, am demonstrat pe mine ce înseamnă o dietă sănătoasă, bazată pe plante. Printre investigațiile medicale, am făcut și o ecografie abdonimală, iar medicul a exaclamat: „cam multe gaze. vegetarian?” Da, îi confirm. Corpul meu nu s-a adaptat total la acest mod de viață, încă îmi dau de furcă gazele. Asta și pentru că, până acum 6 luni, legumele și fructele erau ceva ce însoțeau halca de carne la fiecare masă.

Așadar, poate fi o problemă trecerea la 15 grame de fibre pe zi la 45, să zicem. Că-i mai aud pe unii: „bă, am încercat și eu să mănânc mai multe fructe și legume, dar mă balonează, frate. Am gaze.” Păi, ăsta e semnul că nu mănânci destule fibre. Și efectele pe termen lung ale acestui mod de alimentație, din care lipsesc fibrele, sunt devastatoare: probleme gastrointestinale, boli cardiovasculare, diabet de tip 2 și chiar mai rău.

Un studiu publicat în 2012 arăta că peste 90% dintre adulții și copiii din America au o dietă deficitară în fibre. Mai precis, aceștia consumau undeva la 15 grame pe zi în timp ce recomandarea Institutului de Medicină este de 30 gr pe zi. E, lasă, mă, americanii. În Europa stăm mult mai bine, e clar. Fraților, nu e! Recomandările în țările europene variază de la un minim de 25 grame pe zi la 45 grame/zi, iar consumul mediu al unei persoane, în Spania sau Marea Britanie spre exemplu, ajunge pe la 12, maximum 14 grame/zi. Noi? Noi n-avem studii disponibile, dar avem asta: România este la coada țărilor europene în privința consumului de fructe și legume. Deci… A, și mai avem zeci de reclame la medicamente pentru constipație. E clar cum stăm, nu?

Deci, nu trecem direct de la 3 mese pe zi cu carne și lactate (așadar zero fibre) la 3 mese cu fasole și broccoli și multe legume crude. O luăm treptat, introducând din ce în ce mai multe legume preparate termic și cu cantități mai mici la început de fasole, mazăre, năut, linte. Apoi creștem porțiile pe măsură ce corpul nostru se reobișnuiește cu binele. A, și înlocuim orezul alb cu orez brun, pâinea albă cu pâine integrală, pastele albe cu paste integrale.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat