Mișcare – câtă și de care?

Am revăzut de curând imagini dintr-o emisiune Starea nației de acum vreo 6 ani. Doamne, incredibil cât pot duce carcasele astea ale noastre. Aveam peste 30 de kilograme în plus și totuși mi-aduc aminte că nu aveam o părere foarte proastă despre cum arăt. Cumva, creierul nostru, pentru a ne proteja, ne proiectează o cu totul altă imagine despre noi. Ne vedem când ne uităm în oglindă ca la 20 de ani, chiar dacă avem 35 de ani și tot atâtea kilograme în plus.

E, până când nu am ajuns să nu mai pot să respir, să nu mă mai pot încheia la șireturi, să nu mai pot alerga câțiva metri, nu mi-am pus problema că sunt prea gras. Cât de tare ar fi să nu trecem prin așa ceva. Să avem educația necesară și să fim conștienți că suntem ceea ce mâncăm și că dacă gunoi băgăm, sac de gunoi vom fi. ceea ce eu ajunsesem acum vreo cinci ani, când am decis să-mi schimb modul de viață. Și prima dată, vreo doi ani, am făcut greșeala să cred că mișcarea e baza, că am nevoie de mult mai multă mișcare. Da, atât mi-a luat să-mi dau seama că de fapt problema e la alimentație. De-aia le și spun acum celor care vin la sală și arată cum arătam eu acum 5-6 ani. Cumetre, am fost unde ești tu acum, întâi ieși din bucătărie, apoi intră în sală. Sigur că și mișcarea e vitală. Vorba aia, „pentru o viaţă sănătoasă, faceţi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi.” Dar despre ce mișcare vorbim?

O meta-analiză publicată în Jurnalul Internațional de Epidemiologie ne arată cât de mult reducem din riscul de mortalitate mergând. Da. 60 de minute de mers pe săptămână ne reduce riscul de mortalitate cu 3% (față de sedentarism), 150 minute pe săptămână – cu 7% iar 300 de minute cu 15% (practic se dublează). O oră de mers pe zi (7 ore pe săptămână) ne-ar reduce acest risc cu 24%.

Mersul intră la categoria exercițiilor fizice moderate, cele despre care este vorba și în recomandare și tot aici intră și urcatul pe scări, grădinăritul sau mersul pe bicicletă. Dacă preferăm activități fizice viguroase (precum alergat, fitness, basket), recomandarea este de 45 de minute de 3 ori pe săptămână. La copii e nevoie de mult sport.

Dați copiii la sport, oameni buni, e mult mai important pentru sănătatea lor și pentru viitorul lor decât orice pregătire suplimentară la orice materie.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat