Tu cum îți iei boala: la cutie sau la bidon?

De când fac rubrica asta, citesc foarte multe articole scrise de medici și publicate pe diverse site-uri. Este incredibil cât de mulți medici pot să scrie lucruri care nu sunt adevărate sau pur și simplu se bat cap în cap. Și mai amuzant este cum scriu medicii români când vine vorba să se pronunțe asupra problemelor de sănătate cauzate de diverse alimente. De pildă, am citit în weekend vreo 30 de articole ale unor medici români despre micronutrienți. Și cu toții sunt de acord că prea mult sau prea puțin fosfor în organism, de pildă, dăunează sănătății.

Ei bine, când ajung la partea cu excesul de fosfor și sursa lui, cei mai mulți refuză să o ia pe ei, cum se spune. Adică, nu zic: bă, nu mai faceți exces de băuturi carbogazoase, că veți crăpa! Nu, o dau la modul că domnule, știți, există și studii care stabilesc o legătură între prezența fosforului în anumite alimente și în băuturi de tip cola și unele boli, dar… hai, dragă, lasă, că nu spunem nimănui ce-ai scris tu acolo, bine? N-o să te dea „băuturile de tip cola” în judecată, să știi. De-asta zic, când vine vorba de alimentație, e bine să-i ascultăm pe specialiști. De preferat, specialiști care au fost la școală în ultimii ani și sunt la curent cu noile descoperiri.

Și dacă tot am deschis discuția despre băuturile carbogazoase, să vă spun că acestea conțin acid fosforic în cantități importante. Când consumăm astfel de produse în exces, corpul scoate calciu din oase și dinți pentru a păstra în organism proporția optimă de unu la unu, între calciu și fosfor. Apoi, când acidul fosforic este eliminat prin urină, se pierde și calciul.

Când luăm un supliment de calciu (de preferat, calciu din coral, pentru că este într-o formă ușor asimilabilă), este indicat să luăm și vitamina D3 (care îl ajută să se fixeze), magneziu (esențial pentru asimilare și fixare; în plus, magneziul împiedică depunerea calciului în locuri nepermise – vase de sânge, cartilaje, ligamente, vezica biliară, vezica urinară)) și vitamina K2 (care adună calciul din corp și îl aduce la locul lui în os). E bine de știut că toate sursele vegetale de calciu (susan, portocale, smochine, morcov, varză, caju) au în compoziție și magneziu, vitamina D și vitamina K, în proporție optimă.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat