Sfaturi alimentare din zonele albastre (I)

O vorbă atribuită lui Oscar Wilde spune că totul trebuie făcut cu moderație, inclusiv moderația. De aceea, deși în prezent eu nu consum carne, dar consum pește, fructe de mare, ouă și multe altele, cred că atâta timp cât nu facem excese, toate mâncărurile sunt bune. Desigur, unele le tai de pe listă din start, cum ar fi mâncarea procesată, fast-food-ul, dulciurile și patiseria ca stil de viață, deci consumate zilnic în cantități importante. Din zonele albastre, c-am văzut din mesaje că v-au plăcut recomandările, vin câteva indicații alimentare pe care le-aș numi de bun simț. Dacă am face asta cu toții, problemele de sănătate s-ar reduce semnificativ. Haideți să vedem, e ceva ce putem face sau nu?

Înclină spre plante. Adică 95% din mâncare să provină din plante sau dintr-un produs din plante. Ține fructele și legumele la îndemână, folosește ulei de măsline, aprovizionează-te cu cereale integrale. Putem face asta? Eu cred că putem. Ok, poate nu din prima, dar merge ca scop pentru anul 2020, nu? Gândiți-vă.
Apoi, nu te îngrijora că nu mănânci suficientă carne. Citește, documentează-te din surse serioase și vei afla că toți aminoacizii pot fi obținuți combinând alimentele provenite din plante. Dacă preferăm carnea nu e mare nenorocire, atâta vreme cât ea vine în porții mici, până într-o sută de grame pe zi, dar nu chiar în fiecare zi, și din surse bune. Asta înseamnă animale crescute în aer liber, nu industrial. Nu e ok deloc, dar deloc carnea procesată, fraților (hot-dog, mezeluri, cârnați și așa mai departe).

Peștele e foarte bun, dar tot în porții mici, adică nu mai mult de 85 de grame. Iar la pește e foarte important să fie pește de captură, din speciile care sunt la mijlocul lanțului trofic, pentru a evita concentrații periculoase de metale grele. Pește bun înseamnă sardine, anșoa, păstrăv, biban, pe-acolo. O chestiune care multora nu le place este legată de produsele lactate. Aici eu am avut oarecum noroc, pentru că am terminat-o cu laptele dulce din copilărie, corpul meu nu l-a suportat niciodată. Ideea e că sistemul nostru digestiv nu este optimizat pentru lapte, altul decât cel uman, pentru primele luni din viață. Putem consuma cantități mici de produse din lapte de oaie sau capră, în special iaurt integral, fermentat natural, desigur, fără zahăr adăugat. Deși conține lactoză, laptele de capră conține și lactază, enzima care ajută la digerarea lactozei. Continuăm mâine.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat