Cum citim etichetele?

Vreau să vă întreb ceva, dar să-mi răspundeți sincer: când gătiți acasă, pentru voi și pentru familia voastră, folosiți celuloză? Nu? Serios, nu puneți niște celuloză, pentru gust? Nu? Ciudat. Dar propionat de calciu? Nici… Suflat de amoniu? Mhm? E bun. Nu. Emulgatori? Stabilizatori? Nu, nici de-astea. Foarte sănătoase, să știți… Și-atunci, dacă nu le folosiți, oameni buni, de ce să-i lăsați pe alții să le folosească atunci când vă prepară mâncarea?

Mhm? V-ați gândit vreodată la treaba asta? Știu, e destul de greu să ajungi la această întrebare dacă nici măcar nu te uiți pe etichete. Și mi-aduc aminte cum mă certa nevastă-mea, acum mulți ani, când veneam de la cumpărături și ea constata că multe dintre produsele pe care le achiziționasem erau deja expirate. Deci, nici la termenul de valabilitate nu mă uitam. Iar după ce am învățat să mă uit pe etichete m-am îngrozit. Voi ați văzut, fraților, ce pun nemernicii ăștia în ceea ce vor să ne facă să credem că reprezintă hrană? Moarte, tati, asta pun. Moarte lentă, cu mult chin și toți banii dați pe spitale și pe pastile.

O soluție pentru a ne trezi este să începem să citim etichete. De pildă, e indicat să luăm alimente care nu au zahărul între primele trei ingrediente principale. Apoi, să ne uităm la cantitatea pentru care sunt calculate valorile nutriționale de pe etichetă. Adică, vrei să iei un cozonac ambalat. Și te uiți pe etichetă: hm, nu e rău deloc, are puțin zahăr. Dar dacă te uiți atent, e vorba de cantitatea de zahăr la 100 de grame, iar cozonacul are 500 de grame.

Apoi, e bine să știți că vitaminele și mineralele adăugate nu sunt în regulă, aceste produse sunt procesate la greu și trebuie evitate. O altă păcăleală este numărul de calorii. Avocado și nucile, de pildă, au multe calorii. Dar sunt foarte sănătoase, spre deosebire de alimente ultraprocesate care au puține calorii, dar nu sunt deloc sănătoase. Ce mai trebuie să căutați pe etichete? Fibrele. Trebuie să fie cât mai multe. Sunt importante pentru sănătatea stomacului, pentru stabilizarea nivelului de glucoză din sânge și pentru anularea senzației de foame. De-asta porcăriile procesate n-au fibre în cantități mari: ca să ne facă să mâncăm necontrolat. Deci, citim cu atenție etichetele, da?

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat