Adevăratul dușman al inimii

Evitați excesul de sare, zahăr și grăsimi. Asta auzim toată ziua la televizor, nu? Și e ciudat cum sunt alcătuite aceste mesaje. Sare, zahăr și grăsimi… Stai, frate, că unele grăsimi sunt nu bune, ci esențiale pentru o bună funcționare a organismului. Apoi, excesul de zahăr face cu muuult mai rău decât cel de sare. De ce să pui sarea prima? Ca să treacă zahărul neobservat?

Am văzut ieri ce înseamnă prea puțină sare. Haideți să vedem ce înseamnă un consum ridicat de sare. Știu, eu, știu eu, cum făceam la școală, când eram mici: hipertensiune. Dacă ești sănătos, nu chiar. Pentru că potrivit lui Dinicolantonio, autorul cărții „Sarea, mit și realitate”, rinichii sănătoși pot elimina cu usurință orice exces de sare din organism. Nivelurile de apă și de sodiu în organismul uman se echilibrează reciproc în permanență. De aceea, recomandările de limitare a sării n-ar filogice din punct de vedere fiziologic.Ba omul susține că dietele sărace în sare pot duce la o creștere a greutății prin epuizarea lentă a rezervelor de energie, ceea ce ne determină să fim mai sedentari. Pofta de sare seamănă cel mai mult din punct de vedere fiziologic cu setea. Să-i spui cuiva să reducă aportul de sare e ca și cum i-ai spune să-și reducă aportul de apă când îi este sete.

Pofta de zahăr, în schimb, este produsă fie de dorința psihologică (și, la unii oameni, de dependență, asta e), fie de pofte fiziologice (ca răspuns la scăderea zahărului din sânge ca urmare a unei supraîncărcări anterioare cu zahăr). Și iată cum ajungem din nou la adevăratul vinovat pentru bolile de inimă: care este zahărul, fraților, nu sarea. Hipertensiunea este o tulburare metabolică legată de rezistența la insulină. Un nivel crescut de insulină în sânge stimulează reabsorbția sodiului în rinichi. Ceea ce înseamnă că diabeticii păstrează sarea în organism, în loc să elimine surplusul prin urină.
O calorie din zahăr este mai dăunătoare decât o calorie din alți carbohidrați, din cauza modului în care afectează nivelul insulinei, chimia cerebrală, sistemul imunitar, inflamația și alte variabile fiziologice.

Mai mult, consumul excesiv de zahăr rafinat poate declanșa și rezistența la leptină, hormonul sațietății. Deci, ți-e tot timpul foame! Așadar, evitați excesul de zahăr. Sarea e bună, de asemenea, unele grăsimi. Dar despre asta mai discutăm.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat

Starea Nației 16 octombrie 2019

Daniel Dăianu, la Cafeneaua nației

Loto PORN

Dar dacă vine contramoțiunea de cenzură?

În această seară, la Starea Nației!

Dezvoltare web