Fii deștept în hipermarket!

Știți, cu siguranță, cât de greu este să reziști tentațiilor alimentare din hipermarketuri. Totul este conceput astfel încât să ne facă să cumpărăm mai mult, să ne dorim să mâncăm mai mult. Și toată lumea e ok cu chestia asta, chiar dacă e evident că suntem manipulați într-un mod mizerabil. Oricare dintre noi dacă ar face pe persoană fizică o mică parte din manipularea pe care o fac hipermarketurile și reclamele la alimente ar merge probabil la pușcărie. Na, dacă nu suntem și noi corporații! Vestea bună aici, așadar, fraților, e că nu e vina noastră. Da, suntem victimele consumerismului care nu ține cont de sănătatea publică.

Brian Wansink explică, în cartea lui, Mindless eating: why we eat more than we think: „Mâncăm excesiv nu pentru că ne e foame, ci din cauza familiei și prietenilor, ambalajelor și farfuriilor, numelor și numerelor, etichetelor și luminilor, culorilor și lumânărilor, formelor și mirosurilor, distragerilor și distanțelor, dulapurilor și recipientelor.”

Dar ce putem face noi astfel încât, odată ajunși în hipermarket, să nu mai fim victime? Oho, destule. În primul rând, e important să nu mergi la cumpărături când ți-e foame. Aur, regula asta, vă spun! Dacă o aflam acum 15 ani, probabil n-aș fi ajuns la vârful de 122 de kilograme, cât aveam acum vreo 5 ani. Apoi, e vital să îți impui să nu cumperi pur și simplu mâncare procesată. De pildă, mezeluri, tot ce înseamnă cereale rafinate, făină albă, orez alb și așa mai departe.
Hrana trebuie să fie cât mai aproape de starea naturală.

Ei bine, nu știu dacă ai observat asta, dar într-un hipermarket, drumul către mâncarea sănătoasă e plin cu obstacole constând în mâncare procesată. Mai mult, mizeria asta procesată e pusă la nivelul ochiului, ca să ne seducă, să ne fure ochiul, să ne convingă. Deci, stați departe de aleile centrale. Apoi, ce tot spun aici: studiați etichetele. Telefon, poză, mărit, citit. Dacă recunoști ingredientele, atunci mâncarea e bună. Michael Pollan are o regulă de aur: nu mânca nimic din ceea ce bunica ta nu ar recunoaște ca fiind mâncare și din ceea ce un copil de clasa a treia nu poate pronunța la prima vedere. Alimentele care nu vin cu o listă de ingrediente, adică legumele și fructele, sunt cele mai bune.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat