Cum începi schimbarea?

Sigur că toată lumea ar vrea să mănânce sănătos. Dar foarte puțini ajung să-și pună această problemă, iar dintre aceștia și mai puțini știu cum să abordeze lucrurile astfel încât să reușească să-și transforme stilul de viață.

Și e clar că nu poți face lucrurile dintr-o dată. Gata, de mâine mănânc sănătos! Imposibil. Dar poți face orice schimbare treptat. De pildă, ca prim pas, observă, timp de o săptămână, câte legume și fructe proaspete mănânci într-o zi, de obicei. Atât de puține, ă? Ok. Eu, de pildă, când am făcut acest exercițiu, acum vreo trei ani, m-am îngrozit. Atât de puține legume? Aproape deloc fructe proaspete, întregi? Atât de puțină apă plată beau? Acum mă întreb cum de puteam trăi în acel fel și mă gândesc ce fel de boli mă așteptau la cotitură.

După ce vezi cum stai, pasul al doilea este să stabilești cum faci să crești porția asta de legume și fructe proaspete și să te ții de acest obicei. Nu uita, viața este un lung șir de obiceiuri zilnice. Așa cum îți bei cafeaua, la fel ar trebui să poți să-ți tai dimineața niște fâșii de legume proaspete (morcov – morcovul e foarte important, ardei gras, zucchini, castravete) pe care să le iei cu tine la birou. În loc de gustarea de la patiserie, care te face cât casa fără să-ți dai seama – pentru că o iei în fiecare zi – bagă legumele. La fel procedează și la masa de prânz. Consumă fructe cu o oră înainte de masă. Mai puțină carne – treptat, treptat – mai multe legume și fructe. Sigur, vei fi ținta glumelor colegilor, dar acestea vor înceta după o perioadă, când, văzând rezultatele, oamenii vor veni la tine să ceară un sfat. „Dar cum ai făcut să ajungi în forma asta, spune-mi și mie!” N-o să le placă deloc ce vor auzi, dar te vei distra de minune.

Nu uita – procentul sănătos e ăsta: 85% alimente vegetale, 15% proteină animală. Și alimente vegetale nu înseamnă făină albă, orez alb, nu înseamnă produse rafinate, procesate. Sigur, trebuie să înveți să te uiți pe etichete, să știi să deosebești hrana adevărată, bogată în nutrimente naturale, de mâncarea falsă, făcută de chimiști, în laborator. Dar pentru început schimbarea se poate produce așa:
1. Pune pe hârtie ce mănânci acum.
2. Înlocuiește treptat mâncarea procesată cu cea neprocesată, o merdenea cu un măr, un covrig cu un morcov și așa mai departe.
3. Înlocuiește trepat carnea cu legume și cereale integrale, până ajungi la o proporție de 7 la 1, hrană vegetală – proteină animală.

Distribuie:

Copiază linkul
Linkul a fost copiat